Ο ιστότοπος green.com.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή σας εμπειρία. Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συμφωνείτε με την χρήση των cookies σύμφωνα με την Πολιτική Προστασίας.

210.42.94.500 | 800.800.1000

6 Μάι

Ο Βύρων Βασιλειάδης, πρόεδρος της GREEN S.A., μιλά στο «business stories»

Ο Βύρων Βασιλειάδης, πρόεδρος της GREEN S.A., μιλά στο «business stories»

«Η Green θα συνεχίσει να δίνει τις χαμηλότερες τιμές σε επαγγελματίες και θα διευρύνει τις συνεργασίες της με ομίλους εταιρειών και βιομηχανικούς πελάτες»

Την ακτινογραφία της επόμενης μέρας στον κλάδο αναλύει στο «business stories» ο κ. Βύρων Βασιλειάδης, ο οποίος σε ηλικία 36 ετών είναι πρόεδρος και διευθύνων Σύμβουλος της Green S.A., η οποία δραστηριοποιείται στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ γεωγραφικά έχει επεκταθεί στην Κεντρική και Νοτιοανατολική Ευρώπη. Επίσης, αποκαλύπτει τα σχέδιά του για την περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας του εν μέσω αυξανόμενου ανταγωνισμού. Οπως τονίζει, «εκεί που για τους άλλους υπάρχουν αδιέξοδα, για εμάς δημιουργείται μια νέα ευκαιρία».

 

- Αυτές τις μέρες ξεκινά η δημόσια διαβούλευση από τη ΡΑΕ για να επιτευχθεί το πλήρες άνοιγμα της αγοράς. Τι προβλέπετε για το μέλλον αυτής της αγοράς στην Ελλάδα;

Οι εξελίξεις είναι θετικές. Η αγορά έχει κάνει βήματα μπροστά και πλέον οι εγγυήσεις όλων των εταιρειών, καθώς και οι εβδομαδιαίες εκκαθαρίσεις βοηθάνε σε αυτό. Εκτιμώ ότι το ενδιαφέρον των ιδιωτών παρόχων θα ζωηρέψει και κερδισμένος θα βγει ο μικρός καταναλωτής. Ειδικά οι επαγγελματίες που θα μπορούν να εκμεταλλευτούν τον ανταγωνισμό για να μειώσουν το λειτουργικό τους κόστος. Οι λεπτομέρειες από το αποτέλεσμα της διαβούλευσης θα κάνουν τη διαφορά για το πόσο σύντομα θα συμβεί αυτό.

- Πώς ξεκίνησε η νέα χρονιά για την αγορά ηλεκτρισμού στην Ελλάδα μετά τις αλλαγές των τελευταίων ετών;

Το 2014 ξεκίνησε με την κατάργηση του κανόνα του 30% αναφορικά με τη δυνατότητα υποβολής προσφορών κάτω του κόστους από μονάδες ηλεκτροπαραγωγής για το 30% της ισχύος τους. Αυτή η απόφαση οδήγησε σε άνοδο την Οριακή Τιμή Συστήματος (ΟΤΣ) στην εγχώρια αγορά.

- Αυτό επηρέασε την τιμολογιακή σας πολιτική; 

Η αύξηση δεν μας έκανε να αλλάξουμε τιμές για τους καταναλωτές που εξυπηρετούμε στη λιανική. Από την άλλη πλευρά, οι δραστηριότητές μας εκτός συνόρων έχουν φέρει καινούριες συνεργασίες και συνεχώς μεγαλύτερο μερίδιο στη χονδρεμπορική αγορά της Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

- Ποια είναι τα σχέδιά σας μέσα σε ένα επιχειρηματικό περιβάλλον που αλλάζει και με τον ανταγωνισμό να εντείνεται συνεχώς;

Η Green και οι θυγατρικές  της Green Energy Trading Beograd και Green Energy Trading Skopje εμπορεύονται σε καθημερινή βάση ενέργεια με περισσότερους από 50 εμπορικούς συνεργάτες στους οποίους συμπεριλαμβάνονται χρηματιστήρια ενέργειας, παραγωγοί, προμηθευτές και έμποροι ηλεκτρικής ενέργειας. Η εταιρεία, εκμεταλλευόμενη το μίγμα τιμών από την πρόσβαση στις αγορές αυτές, της Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης, καθώς και με τη συμμετοχή της στο ΝΟΜΕ, που είναι το σχέδιο για δημοπρασίες ενέργειας το οποίο θα δώσει πρόσβαση σε τρίτους στις πηγές ηλεκτροπαραγωγής χαμηλού κόστους, λιγνίτες και νερά, θα συνεχίσει αυτό που κάνει πολύ καλά από την αρχή: Να είναι η εταιρεία που θα δίνει τις χαμηλότερες τιμές σε επαγγελματίες και θα διευρύνει τις συνεργασίες της με ομίλους εταιρειών και βιομηχανικούς πελάτες. Ενδεικτικό είναι πως καμία άλλη ελληνική εταιρεία δεν κάνει κάτι αντίστοιχο και αυτό μας δίνει στρατηγικό πλεονέκτημα, αν και θεωρούμε τους υπόλοιπους συνοδοιπόρους και όχι ανταγωνιστές.

- Διακρίνω την πρόθεσή σας για πιο δυναμική διείσδυση στην εγχώρια αγορά;

H έως τώρα στρατηγική μας μάς έχει δικαιώσει. Δημιουργήσαμε μια εταιρεία βάζοντας τις βάσεις της στις αγορές του εξωτερικού και, ναι, πιστεύω ότι ήγγικεν η ώρα τη δυναμική μας αυτή να τη μεταφέρουμε και στην ελληνική αγορά. Δεν είναι τυχαίο ότι εκπροσωπούμε ήδη κάποιους από τους μεγαλύτερους ομίλους στην εγχώρια αγορά.

- Ποια είναι η φιλοσοφία σας;

  Εμείς δεν βλέπουμε πελάτες αλλά συνεργάτες που θα ανταμείβουμε τη συνέπειά τους με τις καλύτερες τιμές και υπηρεσίες του χώρου. Οι πολύ δυνατές βάσεις που έχουμε στην Ευρώπη μάς κάνουν να αισθανόμαστε καταρχάς υπερήφανοι που μια ελληνική εταιρεία κατάφερε κάτι τέτοιο, αλλά και τη σιγουριά πως η εγχώρια αγορά θα εκπληρώσει τις προσδοκίες μας βάσει του υπάρχοντος σχεδιασμού. Η Green είναι και θα παραμείνει 100% ελληνική εταιρεία. Δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα στη μετοχική μας σύνθεση.

- Οι δραστηριότητές σας στην Green δεν σταματάνε. Ποιο είναι το μυστικό, εν μέσω οικονομικής κρίσης, και μπορείτε να αναπτύσσετε και άλλες εταιρείες του ομίλου σας;

Η Green είναι το μικρότερο σε ηλικία «παιδί» του ομίλου, αφού ξεκίνησε από το 2010. Στον όμιλο υπάρχει η Antipollution που είναι leader στην αποκομιδή απορριμμάτων στα λιμάνια, καθώς και η Kafsis που διαχειρίζεται ζωικά απόβλητα από σούπερ μάρκετ κατά κύριο λόγο, έχοντας αρκετά μεγάλο μερίδιο αγοράς. Πρωταρχικό ρόλο σε κάθε εταιρεία παίζει το ανθρώπινο δυναμικό. Αυτή είναι η κινητήριος δύναμη για τα πάντα. Η ομάδα, οι ανθρώπινες σχέσεις, η γνώση του αντικειμένου και η όρεξη να πάμε όλοι μαζί μπροστά. Ρόλο στο να εδραιωθεί κάθε εταιρεία του ομίλου έπαιξε και η μη εξάρτησή μας από τον τραπεζικό χώρο. Ολο αυτό το διάστημα βαδίζουμε με ίδια κεφάλαια και μηδενικό δανεισμό.

 

«Δημιουργήσαμε μια εταιρεία βάζοντας τις βάσεις της στις αγορές του εξωτερικού και ήρθε η ώρα τη δυναμική μας αυτή να τη μεταφέρουμε και στην Ελλάδα. Ηδη εκπροσωπούμε κάποιους από τους μεγαλύτερους ομίλους στην εγχώρια αγορά»

 ALL POSTS